Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg kan tilføye en ting her: her fremstår det som om det skal investeres i en grei pendlerbil, med typisk rundt 30.000 km årlig pendlerkjøring. Det innebærer at bilen i alt det vesentligste får et godt liv, med et kjøremønster der langkjøring er et nøkkelord. Det innebærer mindre slitasje, det innebærer at lavt snittforbruk plutselig betyr en pen bunke tusenlapper. Dette gir lavt driftsbudsjett med den rette bilen, og Golf GTE er ikke noe dårlig valg her! I tillegg har den grei sikkerhet, det er en behagelig bil for langkjøring, og det er gjennomprøvd teknologi. Har bilen adaptiv cruise i tillegg -mener alle GTE har automat - er det en helt fantastisk behagelig bil å kjøre med det kjøremønsteret det er snakk om her. Ja...en 2.0 TDI ville nok vært enda bedre, men vil du ha bensin og grei drivstoff-økonomi...er en hybrid som dette et greit alternativ.

The bottom line er at du vil få en uslåelig totaløkonomi om du beholder bilen noen år. Noen sverger til å bytte bil ofte, fordi det angivelig skal være "god økonomi". Det er bare delvis rett, det er god økonomi for bilbransjen og himmla dårlig økonomi for deg: med ditt kjøremønster kan du trygt kjøre bilene dine 500' og mer uten bekymring whatsoever....gitt at du understellsbehandler bilen din jevnlig...det koster lite og gir mye! La oss si at du bruker 12 år på å kjøre 500'...da sparer du inn overgangskostnaden ved å bytte bil 6 ganger. Overgangskostaden, altså verditapet og omregistreringskostander ligger hver eneste gang på minimum 100-200.000....alt ettersom. Tenk litt på det...."besparelsen" ved å bytte til elbil er ikke så stor som mange tror...om man også trekker inn overgangskostnaden...blir det egentlig reinspikka tap! Å kjøre til og fra jobb er et nødvendig onde for de fleste av oss, men det er på ingen måte nødvendig å bytte bil annethvert år!

Antall visninger