Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Mulig vi nærmer oss kjernen på problemet ditt, du nevner at når turtall går opp så forsvinner vibrasjonen. Jeg tenker da først og fremst på lock up converter og eventuellt motor. Converter er en gjennganger ang feil med automat kasse, det med at Bmw sier det ikke er nødvendig med oljeskift er ikke noe å bry seg med. Bør gjøres hver 100 000 km sammen med filterbytte. i kassen er det mange små solenoid ventiler som er ømfintlige for for mye forurensninger og de fleste oppdager at girkassen girer bedre når olje og filter skiftes. Ellers er det en siste mulighet og det er at det kommer fra motoren og fra en eller flere sylindere hvis man kobler til diagnoseutstyr når bilen kjører så kan man overvåke hver disel injectors calibrerings faktor denne skal være ca 1.0 på alle sylindere hvis en sylinder viser fks 1,3 og en annen viser fks 0,7 så har du problem med en av de 2 enten dyse problem eller kompresjons problem i sylinder, husk at verdiene fryses når motor går på tomgang så testen må gjøres fks når du opplever problemene og når de forsvinner, disse lagres som grafer og kan senere hentes ut via pc. Motor cpu er så smart at den vet hvor mye kraft eller hk om du vil hver sylinder produserer og starter å kompensere ved å øke diesel mengden til svak sylinder og senke dieselmengde til sterk sylinder cpu henter info om dette via en magnetisk ring med flere 100 ørsmå magnetiske felt som er presset på veivakselen enhver dropp i turtall registreres og behandles i cpu og fører til koreksjon i diesel mengde til den utvalgte dysen.

Mvh Kviasen

Antall visninger