Revisjonshistorikk [tilbake]

Takk for interessant og kjapt svar! Jeg har googlet vibrasjoner en del i det siste kan du si, og drivaksel / CV-ledd har kommet opp som et hyppig forslag når vibrasjoner kommer ved pådrag (og kanskje minner om ubalanse i hjul). Jeg ser litt ulike beskrivelser av typiske symptomer, og jeg merker for eksempel ikke vibrasjonene under pådrag hvis jeg girer ned og turtallet går opp. Men jeg skal definitivt få verkstedet til å sjekke ut CV-aksler/ledd.

Jeg har også tidvis en lengre periode enn ønskelig med sluring i 2.gir før lock-up slår hardt inn, typisk ved igangsetting ut av kryss i 2. gir, gjerne med litt insisterende gassbruk / pådrag / oppoverbakke. Har tenkt at det kan være behov for en flushing, selv om BMW offisielt mener det er unødvendig. Jeg regner med at det ikke er disse symptomene du siktet til?

En såkalt "hardykobling" har vi forresten mistenkt i løpet av prosessen og byttet ut uten særlig merkbar forbedring.

Frekvensmåleutstyr ifm. feilsøk er kanskje litt for akademisk i mange tilfeller, men kom over denne "PicoScope NVH" som så veldig interessant ut: https://youtu.be/mEGWeym8Q4A

Igjen, takk.

Mvh frustrert bileier