Revisjonshistorikk [tilbake]

Normalt sett tar det 2 minutter å plugge inn avlesnings-duppeditten og 30 sekunder å få ut feilkoden. Mitt Volkswagenverksted har derfor innført en standardpris for denne "jobben", mener det var snakk om 7-800 spenn.....jeg spør alltid på forhånd. Avhengig av hva som gir feilmelding, det er ikke uvanlig at det er ting man kan håndtere på enkleste vis. Om du har en TDI får du f.ex et varsel når DPF begynner å gå tett....slå opp i instruksjonsboken...kjør et par mil med litt turtall...voila...så er problemet løst. En annen gjenganger er varsel om feil på kollisjonsputene: ofte er dette bare fuktighet som påvirker elektriske verdier...reset varselet...kommer det igjen, må det tas åtgjerder...kommer det IKKE igjen...jolly fine! Og så videre!

Poenget er at merkeverkstedet etter mitt hode har priset seg ut av markedet. Da kjøper man enten en avlesningsenhet sjæl, eller bruker et autorisert tredjepartsverksted....det siste alternativet tr 200 kroner for "jobben" der hvor jeg bor....attpå til kan jeg komme når som helst på dagen og få gjort dette innenfor en time. Ja, noen ganger tar man ikke engang betalt!

I DITT STED ville jeg spurt (på en høflig måte) om hva man fordrev tiden med. Slik du beskriver det, får du heller ikke noen forklaring på hva som egentlig var årsaken til varselet. Ja, det er ting som kan kreve ytterligere feilsøking, men har man kun avlest og restatt...da er dette over grensen til landeveisrøveri. Jeg må understreke at det er sjelden Møllers verksteder driver med denslags, men det kan være noe midt i mellom...derfor...ta en samtale med kundebehandleren og si at du gjerne vil vite hva som var feil, og hva man har gjort (for å bruke to timer på det som i utgangspunktet er en meget enkel jobb...kfr at du ba om en diagnostisering...ikke en utvidet feilsøking....har man gjort mer...skal man redegjøre for det.) Lykke til!

Antall visninger