Revisjonshistorikk [tilbake]

Volvo er blant de som har hatt en seriøs rustbeskyttelse opp gjennom årene. Hvorvidt dette har blitt dårligere i senere år, skal du ikke se bort fra, for min del ville jeg nok gjort tre ting: jeg ville kjørt bilen opp på en bukk og inspisert den...du ser raskt om det er slik at kun bunnplata som er rustbeskyttet mens alt som er montert etterpå kun er beskyttet av et tynt lag med lakk! Om du føler deg usikker, få med en god venn som kan litt om dette. Dernest ville jeg tatt en samtale med merkeverkstedets karosseriavdeling....om du har hatt Volvo en stund, har du sikkert et kontaktnettt. Og sist, men ikke minst...spør din lokale NAF-avdeling...alternativt kan du ta en tur innom en seriøs, med trykk på seriøs, understellsbehandler...det finnes ærlige mennesker overalt som kan gi deg et begrunnet råd. Jeg tenderer altså til å tenke at heller ikke Volvo er like godt beskyttet som før, men et koster deg lite å gjennomføre "spørrerunden" over.

For min del ville jeg kjørt bilen rett på understellsbehandling og latt en erfaren aktør etterbehandle bilen annethvert år, jeg legger vekt på et problemfritt bilhold i mange år fremover, men det er ikke gitt at dette er det riktigste for deg: kanhende du bytter bil annethvert år og bytter inn bilen hos merkeforhandler? Da får du ikke noe glede av understellsbehandlingen uansett. Men skal du ha bilen i si 5 år eller mer, er det ikke noe å lure på. Det beste er jo å ha et bedre rustbeskyttelsesprogram enn det merkeverkstedet normalt sett tilbyr deg, med en grundig behandling så snart som mulig, og jevnlig oppfølging holder du rusten unna....det er vesentlig bedre enn allverdens "rustgarantier" , det være seg fra Volvo Norge eller andre importører.

Antall visninger