1 | opprinnelige versjon |
Nja....sist jeg sjekka for dyser til Passat B5 TDI, var det ikke så halvgærnt...men jeg slapp på bytte, det var denne festlige luftmengdemåleren som laga sjau. Også dette var noen år siden, og prisen jeg fikk var fra merkeverkstedet...åra går fort. Prisnivået er behageligere hos diesel-sjappa, dog glemte jeg selvfølgelig en viktig ting: VAG bruker tyske innsprøytingsleamikk...det gir en helt annen verden hva tilgang på rimelige deler angår. En av mange gode grunner til at japs ikke passer for meg, fikk nok av både Mittibuski, Dat-Sund og Toyota på jobben opp gjennom åra.
Greie ibler så lenge firmaet betaler, men fyttinøff...passer ikke mitt budsjett! Det som forundrer meg her, er at jeg opp gjennom åra med Toyota som tjenestebiler opplevde en enestående holdning til dette med garanti...helt fantastisk. At det skal være et poblem med garanti på dyser, forundrer meg. Jeg tenker jo nesten at forhandleren muligens har "glemt" å henvende seg til Toyota Norge...tatt en liten spansk en og opprettholdt sitt eget avslag. Ikke vanlig hos Toyota-forhandlere, men jeg vet jo at det skjer andre steder...bla hos min favoritt-forhandler...der må man ha et svært godt kundeforhold og ikke være redd for å si fra om garantien skal gjelde...sier ikke mer...