Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Odd Det er ikke helt riktig at de er som siamesiske tvillinger, egentlig er det bare 2 stk turboer som er koblet sammen med noen rørbiter og et par spjeld. Mange verksteder kan demontere turbo og skifte ut den den midtre delen av turboen. Den ene turboen er beregnet for lave turtall og spjeld styrer seg da inn på denne, når turtall øker fks ved 1800 rpm veksler spjeldene om og skifter til turbo som er beregnet for høyere turtall. Lavtrykks turboen er nok den som er mest i bruk så den slites nok først men undrer meg veldig på hvordan de kom fram til diagnosen her. Er det lager som er slitene eller er det turbo kompressor eller eksos rotor som er sliten. Hva er fks feilkode som er avlest her kanskje de misser noe her og anbefaler feil medisin. Hvis lager er slitene så må man være obs på hva kommer det av er det fks fulgt service og er det long life service intervall.

Mvh Kviasen