Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Ja det kan tette seg på den kjørelengden du har, er litt mange ting som kommer samtidig her, Egr kjøler, turbo og partikkel filter. Du sier ikke noe om automat og om du kjører behagelig søndags kjøring men tipper du kjører som alle andre gjør. På meg høres det ut som ting har begynt å tette seg først egr kjøleren så turbo og tilslutt partikkelfilter. Hvis turbo blir full av sot klarer ikke aktuatoren som styrer turboen å omstille seg og det blir dårlig forbrenning hvis motoren ikke får den luften som turboen skal gi. Skal jeg bare ta en tipp her så kan det ha begynt med en utett dyse som igjen gir dårlig forbrenning og som da havner i egr systemet, dettte går videre til turbo og tilslutt havner det i partikkelfilteret og regenerering er ikke tilstrekkelig og må byttes. Dette er bare en forklaring til hvordan det kan skje, verkstedet har kanskje en annen forklaring og du nevner jo at du og verksted er uenig. Hvis du beskriver her hva verksted sier kan jeg se på om det er riktig årsak her.

Mvh Kviasen