Revisjonshistorikk [tilbake]

Helt korrekt svart fra kameraten her, den enkle forklaringen på en del av problemene som oppstår er kondens. Sørg for at det er en fom for avfukting både inne i bilen og i garasjen, som et minimum tilstrekkelig ventilasjon. Om du benytter Biltemas plastbokser med tørkesalt: glem ikke at disse kan samle så mye vann at de renner over...du vil IKKE ha saltholdig vann i bilen! Skal du bruke en sånn, plasser den i en bøtte eller et kar som er stort nok. Husk også denne bagatellen med å skru av plusspolen på batteriet...da risikerer du ikke at batteriet går tomt for strøm og fryser i støkker. Av samme grunn skal du alltid ha kontroll med at det er tilstrekkelig frostvæske i bilens kjølesystem og at vindsupylervæska er frostsikker!

Å parkere bilen for noen måneder, f.ex vinteren over, var ikke uvanlig tidligere, da jekket man også bilen opp og plasserte den på klosser av hensyn til dekkene. Hvor langt du vil gå for å beskytte bilen, er egentlig opp til deg selv...jeg vil si at tipsene over og å sørge for at det er si 10 % over normalt lufftrykk i dekka når du forlater din gode venn bilen i garasjen er tilstrekkelig. Det kan også være fornuftig å skifte olje før sesongen begynner...koster lite og kan bety mye. Ellers er det et åpent spørsmål om det er noe poeng i å ha en bil stående på dette viset, det vil være fornuftig å avgrense kostnaden ved å kjøpe en relativt rimelig bil som "svenskebil".

Antall visninger