Revisjonshistorikk [tilbake]

Normalt sett vil et oppegående verksted varsle sine kunder om slike forhold, det er bokstavelig talt din livsforsikring. At man likevel glemte å gi deg beskjed her, skyldes nok mer maksimal uflaks og kommunikasjonsvikt enn vond vilje. Uheldig er det likevel, jeg ville definitivt tatt en alvorlig samtale og gitt beskjed om hva jeg forventer sånn at det ikke gjentar seg. Ved mitt merkeverksted ligger skadeavdelingen og merkeverkstedet i samme bygning under felles ledelse, der ville jeg fått beskjed på telefon og mulighet for å avtale at alt ble fiksa i samme slengen.

Litt hell i hellet var det at det ikke gikk verre...et dekk som eksploderer i høyere hastigheter er ingen spøk. Det ville jeg også tatt opp med litt større bokstaver...og spurt hva man kan tilby som plaster på såret...om ikke annet...så for å få frem at dette ikke var bra! Mhp merutgifter på 25 k for ting og tang man mente ikke kunne knyttes opp mot sammenstøtet med steinen, ville jeg som en minimum bedt om en utførlig redegjørelse og begrunnelse. Det er ikke nok å "synes" her, eksemplevis vil f.ex rustdannelse på plateskade ikke være ensbetydende med at det er en "gammel" skade.

Jeg regner med at du hadde kontroll over hvilke skader bilen din hadde fra før, dersom du er sikker på at du har krav på de 25.000, ja da er det bare å brette opp ermene og gå i gang! Den beste veien å gå er som så ofte en minnelig ordning, men siden forsikringselskapet antagelig er involvert, er det en atskilig vanskeligere vei å gå....den bransjen gir ikke noe ved dørene! Neste punkt er derfor å innhente råd fra NAF...eventuelt be om hjelp...kjekt å være medlem i NAF, men et råd får du som regel uansett. 25.000 er ikke så mye at man bør slå på stortromma, men det er såpass at man ikke gir seg uten sverdslag. Lykke til!

Antall visninger