Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Gard Vet ikkke om jeg burde si det men bilen burde kanskje stedes til evig hvile. Hvis du som du sier at glødepluggene er i orden så kan det være gløde rele som er ødelagt, fåen til å måle spenningen når du kinner motoren. Ellers så er jo kompresjon en diselbils beste venn, det med at du får grå røyk er uforbrent diesel i eksosen og tyder på at kompressjone ikke får fyr på dieselen. Feilsøking på et diesel verksted koster fort mange kroner og det ender oftest opp med at det må gjøres en masse inngrep som koster ende mer. Spar heller disse pengene og planlegg for en nyere bil.

Mvh Kviasen

Hei Gard Norulf har rett tankegang her men man må ha 2 tanker i hodet på en gang her. Vet ikkke om jeg burde si det men bilen burde kanskje stedes til evig hvile. Hvis du som du sier at glødepluggene er i orden så kan det være gløde rele som er ødelagt, fåen få en til å måle spenningen når du kinner motoren. Ellers så er jo kompresjon en diselbils beste venn, det med at du får grå røyk er uforbrent diesel i eksosen og tyder på at kompressjone ikke får fyr på dieselen. Feilsøking på et diesel verksted koster fort mange kroner og det ender oftest opp med at det må gjøres en masse inngrep som koster ende enda mer. Spar heller disse pengene og planlegg for en nyere bil.

Mvh Kviasen

Hei Gard Norulf har rett tankegang her men man må ha 2 tanker i hodet på en gang her. Vet ikkke om jeg burde si det men bilen burde kanskje stedes til evig hvile. hvile og donere bort organene sine. Hvis du som du sier at glødepluggene er i orden så kan det være gløde rele som er ødelagt, få en til å måle spenningen når du kinner motoren. Ellers så er jo kompresjon en diselbils beste venn, det med at du får grå røyk er uforbrent diesel i eksosen og tyder på at kompressjone ikke får fyr på dieselen. Feilsøking på et diesel verksted koster fort mange kroner og det ender oftest opp med at det må gjøres en masse inngrep som koster enda mer. Spar heller disse pengene og planlegg for en nyere bil.

Mvh Kviasen