Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei. Dette er kjedelig og jeg forstår frustrasjonen. Det er slik om at du har kjøpt en vare som er mangelfull og som ikke fungerer etter hensikten, så har du krav på omlevering eller økonomisk kompensasjon. Men det er også slik at selger har krav på å få utbedre skaden eller feilen innen rimelig tid. Akkurat hvor skjæringspunktet mellom dine krav og selges rettigheter går finnes det ikke noen helt konkret fasit på.

Men om bilen din er så å si helt ny, og verkstedet har hatt den inne to ganger og til sammen flere uker - så begynner du definitivt å nærme deg et slik skjæringspunkt - slik jeg oppfatter det.

Du får ta turen ned på verkstedet å ta en saklig, men hyggelig og rolig prat med de om dette. Hør hva de sier og har til forklaring så langt. Du må også gi beskjed, på en pen måte om at tålmodigheten din snart er oppbrukt.

Vær, kort, konkret og rolig. Det er alltid det som "virker" best og gjør størst inntrykk.

Antall visninger