Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Thomas Egr har vel alle biler noe problemer med men holder ofte å rense de. spesielt mye småkjøring gjør at de kokser igjen. Clutch er sjelden model avhengig det er oftest etter hvordan den blir brukt og det samme gjelder svinghjul. Ang rust klarer vel alle du nevner seg greit er gjerne noen faste plasser som rusten kommer på som rundt håndtak på bakluke og langs bakre og forre hjulbuer samt fram og bak kant på kanaler og nederst på forskjermer. Alle de du nevner har Haldex 4 hjulsdrift, Volvo Haldex gen 2 mens Octavia og Freelander har Haldex gen 3. De er alle plaget med at Haldex oljen blir forurenset over tid og tetter igjen olje filteret og kanaler samt forstyrrer Haldex olje pumpen. Hvis du kjøper en av disse bilene spør spesiellt om historikken ang dette. Skift filter og fyll på ny olje hvis du ikke finner noe her. Det med 2 typer av Freelander er vel om det er manuell eller automat tror jeg men er ikke helt sikker.

Er jo noe eget med Land Rover da, har de gått langt så se etter, knekte fjærer fremme begge sider,hjul lager, har det vært byttet reg reim og kanskje glødeplugger, ulyd fra bakakselen. er et lager der som kan gi lyd fra seg hvis man ikke har vært nøye med å ha likt luft trykk i dekkene på begge sider og selvfølgelig bremser rundt om er jo ganske tung denne men er billige deler hvis du er litt nevenyttig. Se etter rust rundt håndtak på bakluke, åpne bakdørene og se etter rust i ommrådet, hjulbuer og ned mot bakdører og rust i forskjerm hjulbuer. Bare så det er sagt så er det stort sett det samme du må se etter på de andre 2 du nevner. Direkte skader og bulker skal gjerne gi rause avslag. Mulig Skodaen gir deg minst tull men så er det det med følelsen da :-)

Mvh Kviasen

Hei Thomas Egr har vel alle biler noe problemer med men holder ofte å rense de. spesielt mye småkjøring gjør at de kokser igjen. Clutch er sjelden model avhengig det er oftest etter hvordan den blir brukt og det samme gjelder svinghjul. Ang rust klarer vel alle du nevner seg greit er gjerne noen faste plasser som rusten kommer på som rundt håndtak på bakluke og langs bakre og forre hjulbuer samt fram og bak kant på kanaler og nederst på forskjermer. Alle de du nevner har Haldex 4 hjulsdrift, Volvo Haldex gen 2 mens Octavia og Freelander har Haldex gen 3. 3 Her har du firehjulsdrift allerede når du setter i gang bilen var i sin tid et krav fra Land Rover for at de skulle velge Haldex. De er alle plaget med at Haldex oljen blir forurenset over tid og tetter igjen olje filteret og kanaler samt forstyrrer Haldex olje pumpen. Hvis du kjøper en av disse bilene spør spesiellt om historikken ang dette. Skift filter og fyll på ny olje hvis du ikke finner noe her. Det med 2 typer av Freelander er vel om det er manuell eller automat tror jeg men er ikke helt sikker.

Er jo noe eget med Land Rover da, har de gått langt så se etter, knekte fjærer fremme begge sider,hjul lager, har det vært byttet reg reim og kanskje glødeplugger, ulyd fra bakakselen. er et lager der som kan gi lyd fra seg hvis man ikke har vært nøye med å ha likt luft trykk i dekkene på begge sider og selvfølgelig bremser rundt om er jo ganske tung denne men er billige deler hvis du er litt nevenyttig. Se etter rust rundt håndtak på bakluke, åpne bakdørene og se etter rust i ommrådet, hjulbuer og ned mot bakdører og rust i forskjerm hjulbuer. Bare så det er sagt så er det stort sett det samme du må se etter på de andre 2 du nevner. Direkte skader og bulker skal gjerne gi rause avslag. Mulig Skodaen gir deg minst tull men så er det det med følelsen da :-)

Mvh Kviasen

Hei Thomas Egr har vel alle biler noe problemer med men holder ofte å rense de. spesielt mye småkjøring gjør at de kokser igjen. Clutch er sjelden model avhengig det er oftest etter hvordan den blir brukt og det samme gjelder svinghjul. Ang rust klarer vel alle du nevner seg greit er gjerne noen faste plasser som rusten kommer på som rundt håndtak på bakluke og langs bakre og forre hjulbuer samt fram og bak kant på kanaler og nederst på forskjermer. Alle de du nevner har Haldex 4 hjulsdrift, Volvo Haldex gen 2 mens Octavia og Freelander har Haldex gen 3 Her har du firehjulsdrift allerede når du setter i gang bilen var i sin tid et krav fra Land Rover for at de skulle velge Haldex. De er alle plaget med at Haldex oljen blir forurenset over tid og tetter igjen olje filteret og kanaler samt forstyrrer Haldex olje pumpen. Hvis du kjøper en av disse bilene spør spesiellt om historikken ang dette. Skift filter og fyll på ny olje hvis du ikke finner noe her. Det med 2 typer av Freelander er vel om det er manuell eller automat tror jeg men er ikke helt sikker.

Er jo noe eget med Land Rover da, har de gått langt så se etter, knekte fjærer fremme begge sider,hjul lager, har det vært byttet reg reim og kanskje glødeplugger, ulyd fra bakakselen. er et lager der som kan gi lyd fra seg hvis man ikke har vært nøye med å ha likt luft trykk i dekkene på begge sider og selvfølgelig bremser rundt om er jo ganske tung denne men er billige deler hvis du er litt nevenyttig. Se etter rust rundt håndtak på bakluke, åpne bakdørene og se etter rust i ommrådet, hjulbuer og ned mot bakdører og rust i forskjerm hjulbuer. Bare så det er sagt så er det stort sett det samme du må se etter på de andre 2 du nevner. Direkte skader og bulker skal gjerne gi rause avslag. Mulig Skodaen gir deg minst tull men så er det det med følelsen da :-)

Ps: Velg Freelander HSE den er fullstappet med utstyr og gir akkurat den godfølelsen en Land Rover må ha. Sjekk at Webastoen under høyre inner skjerm virker.

Mvh Kviasen

Antall visninger