Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Joda det er en absolutt sammenheng, turbo spinner rundt med 70000 rpm og tåler absolutt ikke å kjøres uten oljetrykk, hvis verksted sier at dette ikke noen sammenheng så er jeg ikke sikker på hvilket verksted du har vært på. Alle verksteder har tabbeforsikringer mot sånt hvis det fks er Mekonomen eller Meca og eller merkeverksted og du ikke får gehør så kontakt de sentralt. Her er det bare å stå på sin sak den er meget god i din favør.

Mvh Kviasen

Hei Joda det er en absolutt sammenheng, turbo spinner rundt med 70000 rpm og tåler absolutt ikke å kjøres uten oljetrykk, hvis verksted sier at dette ikke noen sammenheng så er jeg ikke sikker på hvilket verksted du har vært på. Alle verksteder har tabbeforsikringer mot sånt hvis det fks er Mekonomen eller Meca og eller merkeverksted og du ikke får gehør så kontakt de sentralt. Her er det bare å stå på sin sak den er meget god i din favør.

Må rette litt her , hvis du og mekanikeren snakker forbi hverandre så har han rett i at Egr ikke har noe med turbo å gjøre hvis bilen går bra ellers og ved spesielle belastninger går i limp modus og spytter ut feilkode på Egr da er det noe mekanisk feil inne i egr ventilen eller i motoren som sitter på toppen av den som åpner og stenger den som det er feil med. En feil kode som skal føre til limp modus er: Egr valve not fully closed hvis da den ikke gikk i limp ville eksos med høyt trykk og temperatur komme inn i innsuget på motoren og det er ikke bra.

Mvh Kviasen

Hei Joda det er en absolutt sammenheng, turbo spinner rundt med 70000 rpm og tåler absolutt ikke å kjøres uten oljetrykk, hvis verksted sier at dette ikke noen sammenheng så er jeg ikke sikker på hvilket verksted du har vært på. Alle verksteder har tabbeforsikringer mot sånt hvis det fks er Mekonomen eller Meca og eller merkeverksted og du ikke får gehør så kontakt de sentralt. Her er det bare å stå på sin sak den er meget god i din favør.

Må rette litt her , hvis du og mekanikeren snakker forbi hverandre så har han rett i at Egr ikke har noe med turbo å gjøre hvis bilen går bra ellers og ved spesielle belastninger går i limp modus og spytter ut feilkode på Egr da er det noe mekanisk feil inne i egr ventilen eller i motoren som sitter på toppen av den som åpner og stenger den som det er feil med. En feil kode som skal føre til limp modus er: Egr valve not fully closed hvis da den ikke gikk i limp ville eksos med høyt trykk og temperatur komme inn i innsuget på motoren og det er ikke bra.bra. Egr ventil skal stort sett bare være åpen på tomgang og stenge helt ved ca 1000 rpm.

Mvh Kviasen