Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei 2,4 literen er begynt å bli gammeldags så ville nok valgt de mer moderen 2,0 D3 motorene. Automat kassen er en Aisin warner japansk bygd kasse og kan fungere i hele bilens levetid men trenger litt stell fordi om Volvo selv sier de er fylt med olje en gang for alle. Hvis du trekker tungt kan oljen pga høy temperatur slites og bør byttes ved ca 100 000 km. Hvis noe ellers er galt med disse kassene så er det i ventil plata og den er ikke så dyr å bytte. Men du vil jo helst ha manuell så da er ikke det noe problem for deg. De manuelle har dobbelmasse svinghjul og der kan man også få dyre reprasjoner 22 000 kr koster bytte av dette samt clutch, problemet med svinghjul er også det med å dra tungt med henger eller gå på feilen med å kjøre for mye på 5 og 6 gir i lav hastighet da overbelastes svinghjulet. Det er ikke spesielt for Volvo detter er gjengs for alle biler med dobbelmasse svinghjul.

Mvh Kviasen

Hei 2,4 literen er begynt å bli gammeldags så ville nok valgt de mer moderen 2,0 D3 motorene. Automat kassen er en Aisin warner japansk bygd kasse og kan fungere i hele bilens levetid men trenger litt stell fordi om Volvo selv sier de er fylt med olje en gang for alle. Hvis du trekker tungt kan oljen pga høy temperatur slites og bør byttes ved ca 100 000 km. Hvis noe ellers er galt med disse kassene så er det i ventil plata og den er ikke så dyr å bytte. Men du vil jo helst ha manuell så da er ikke det noe problem for deg. De manuelle har dobbelmasse svinghjul og der kan man også få dyre reprasjoner 22 000 kr koster bytte av dette samt clutch, problemet med svinghjul er også det med å dra tungt med henger eller gå på feilen med å kjøre for mye på 5 og 6 gir i lav hastighet da overbelastes svinghjulet. Det er ikke spesielt for Volvo detter dette er gjengs for alle biler med dobbelmasse svinghjul.

Mvh Kviasen

Antall visninger