Revisjonshistorikk [tilbake]

Ja - helt enig med deg. Dette er både litt ullent og merkelig i mine øyne.

Jeg tviler sterkt på at bremseskivene er slitte etter bare 40.000 kjørte kilometer. Jeg vil anta - uten å ha sett hverken bilen eller bremseskivene - at det må være rusten som har tatt dem. Mitsubishi her sin fulle rett til å dreie skivene. Det er helt klart en reparasjon som er "godkjent". Forutsatt at de ikke kommet under minstemålet på godstykkelse, så klart. Da blir de ømfintlige for varme blant annet og kan letter slå seg og få kast.

Må også innrømme at det er lenge siden jeg har vært borte i noen som dreier bremseskiver. Jeg trodde at i dagens effektive samfunn at dette ikke lengre var lønnsomt og at det var både raskere og enklere å sette på nye. Også i forhold til dette med garanti.

Min erfaring med dreide skiver er at disse rustet igjen uvanlig fort. Må dog få legge til at dette ikke var Mitsubishi.

Men for å komme til saken: Om skivene på din Outlander er så rusten at de kommer under minstemålet ved dreiing så synes jeg at Mitsubishi burde ta dette på sin kappe. Med mindre du har en helt uvanlig kjørestil kan jeg ikke forstå at skivene er slitte etter bare 40.000 kilometer. Rustne - ja, men ikke utslitte.

Jeg vil tross alt få gi litt ros til Mitsubishi for denne garantien. Det er en av få som faktisk dekker dette. De må bare får "ryddet opp" litt i systemet sitt i forhold til dette. Jeg vet om andre bilmerker som uten å mukke belaster kundene for fire nye bremseskiver etter bare 1,5 år og 30.000 kilometer. Det til den nette sum av 18.000 kroner.

Mitt råd til deg er å ta en runde til med Mitsubishi på dette. Jeg synes det høres rart ut. For, ja, bilen din er godt innenfor nybilgarantien. Om de dekker rustskader på bremseskiver så bør de dekke dette, slik jeg ser det.

Lykke til!

Antall visninger