Revisjonshistorikk [tilbake]

Her har forhandler definitivt IKKE dekning for å kunne hevde at "bilen er sjekket av proffesjonelle". Jeg ville tatt en titt på DENNE siden: https://www.forbrukerradet.no/forside/bil/ og tatt det derfra.

Vær imidlertid klar over at en Mondeo 2006 er en relativt gammel bil....det dreier seg altså om små summer...om ikke for deg...så er det såvidt mye at du bør forsøke å komme til enighet utenfor rettsappararatet. Sagt på en enkel måte: følg bruksanvisningen fra forbrukerrådet...bruk gjerne advokat om det viser seg nødvendig...men du bør IKKE bruke mer på f.ex advokat enn du kan vinne! Har du medlemskap i NAF, MA, KNA eller rettshjelpforsikring gjennom en fagforening, sjekker du mulighetene for å få hjelp og / eller råd der!

Når det er sagt, her har du kjøpt bilen av en forhandler...altså en proffesjonell part. Han kan ikke uten videre å hevde å ha vært i "god tro" her....dette fremstår som bevisst lureri. At han gjemmer seg bak begrepet "slitasjedeler" er ikke uvanlig, det er noe som går i bilbransjen generelt. Men om jeg forstår deg rett, fremstår det som om disse delene er konsatert defekte innenfor en måned etter kjøpet....altså er det rimelig å legge til grunn at bilen er solgt med disse defektene. Ergo har du i utgangspunktet en god sak. Pust med magen, gjør de rette tingene i rett rekkefølge, så kan det fort ordne seg! Lykke til!

Antall visninger