Revisjonshistorikk [tilbake]

Et vesentlig punkt her er hvorvidt bilen er bruktimportert eller ikke. En "norsk" bil har gjenstående garanti...det har ikke en bruktimportert bil. En bil som dette vil du gjerne ha garanti på, selv om det ikke er verdens mest kompliserte bil gir disse fjonge ringene i grillen et markant påslag hver eneste gang du er innom verkstedet....spesielt om du er blant dem som ennå bruker merkeverkstedene! Mhp pris sier du ikke noe om bilen ligger for salg privat eller hos forhandler, dette betyr fort noen titusenlapper. På finn ligger det p.t en hel drøss biler om du ønsker å sammenligne, min subjektive oppfatning er at den prisen du nevner ligger i øvre sjikt, spesielt om vi snakker privat salg.

Du finner lett en grei bil med 3.0 TDI til en tilnærmet lik pris. Forskjellen på 163 og 190 hk er marginal, det er et åpent spørsmål om det har noen verdi....men 3.0 TDI har vesentlig mer krefter. Det andre du skal ha i bakhodet, er at både dekk og hengerfeste er ting som koster flesk til denne bilen, om du vil ha hengerfeste bør det stå på bilen ved kjøp! Mhp dekka er det en relativt stor dimensjon, og ved 64.000 km vil både sommer- og vinterdekk kunne være godt slitt. Vurderte selv å kjøpe en A4 alltroad for noen år tilbake, bilen hadde rulla 40.000 og sto med utslitte sommerdekk i hallen på Forus....likeså sang vinterdekka på siste verset....noen liker kanhende å burne! Det interessante var at Audi-sjappa ikke hadde ført opp utslitte dekk på tilstandsrapporten...bare nevner det....man kjøper ikke bruktbil i denne prisklassen for å kjøre rett til dekkforhandleren!

Sjekk også at bilen er fulgt opp slik den skal....bla er oljeskift/filterbytte kritisk på alle TDI!

Antall visninger