1 | opprinnelige versjon |
Hvis du er bilmekaniker med adekvat kompetanse, og i tillegg har tilgang til verksted og utstyr, har du helt sikkert tenkt gjennom dette på forhånd. Ja, det kan være litt jobb med en eldre bil, og jo mer komplisert den er, jo mer jobb er det. For ikke å forglemme at det koster å være kar, en tung bil gir uvegerlig høyere driftskostnader enn en mindre bil. Dette bør du ha i bakhodet, vi snakker jo om en ikke ubetydelig investering, der det avgjørende for om det er et "godt kjøp" eller ikke, er hvor fornøyd du er i årene som kommer. Jeg tenker jo at rekka med feil kan antyde at det er mer arbeid i vente....du bør mao ha rikelig med fritid og kunne sette av litt penger til deler :-)
Når det er sagt, 300.000 kjørte km er ingen avskrekkende kjørelengde, gitt at bilen er fulgt sånn nogenlunde opp underveis. Prisen bør også reflektere bilens tilstand, og slik du beskriver bilen over, bør det foreligge en form for tilstandsrapport etter verkstedsbesøket som avdekket gullrekka med feil. Denne bør du sjekke nøye, i tillegg bør du sjekke bilens histrorikk og ta en egen gjennomgang av bilen...tipper prisen er såvidt høy at dette er vel anvendt tid.