Revisjonshistorikk [tilbake]

Så lenge vi snakker om et autorisert verksted, er stempelet i serviceheftet verdt like mye vs garantien som stempelet fra et norsk merkeverksted. Om du bruker et svensk merkeverksted, skal du ikke se bort fra at det du gjør i Sverige kommer med i bilens historikk hos den norske importøren også. Uavhengig av om du bruker et tredjepartsverksted eller merkeverksted i Sverige, ville jeg vært nøye med å ta vare på originalfakturaene....norske importører har en lei tendens til å krangle ved garantisaker. Et annet forhold du skal være oppmerksom på, er at det kan være spesifikke vilkår for rustgarantien. Dette er ikke alltid like enkelt å forholde seg til for et tredjepartsverksted,

Nå er ikke dette med rust noe større eller mindre problem med Kia, biler som selges i Norge har sjelden rustbeskyttelse som holder mål. Derfor har mange importører lagt seg på en linje der rustgarantien har like mange hull som en sveitserost. Den er mao ikke verdt papiret den er skrevet på. Om du ser for deg å ha bilen en stund, er understellsbehandling med et oppfølgingsprogram en god investering, og lang mer fornuftig enn å stole på importørens "rustgaranti". Velg leverandør etter kvalitet, ikke etter lavest mulig pris, her får du hva du betaler for! Lykke til med bilen!

Antall visninger