Revisjonshistorikk [tilbake]

Tesla Norge kan man mene mye om, men dette med "byttedeler" der fabrikanten har et system med å sende inn delene som blir byttet ut, er utbredt. Det er i de fleste tilfeller en win-win situasjon, da får man en fabrikkoverhalt del til redusert pris i sin bil, og fabrikanten overtar den gamle delen....den er jo så alikevel defekt...og de færreste kunder kan overhale delen selv.

Når dette er sagt, dette er noe som normalt sett blir opplyst: enten ved at du får alternativer: ny del, overhalt del osv....eller du får beskjed om at delen som benyttes er en byttedel til redusert pris. Hva som gjelder i ditt tilfelle, fremstår som uklart, men siden verkstedet ønsker å beholde delen, har man enten et byttesystem der delen går til et felles reparasjonsenter, eller man ønsker å beholde delen av andre grunner, f.ex en form for resirkulering...Tesla skal jo være så miljøbevisst.

At verkstedet har hatt dårlig kommunikasjon mot deg som kunde, er hevet over tvil. Jeg ville ikke latt dette gå upåaktet hen. Men....det er et stort "men" her: om du ikke er elektronikk-ingeniør med spisskompetanse på denne type reparasjoner, eller kjenner noen som tilfeldigvis er det, ville jeg ikke sett det som noe poeng å beholde delen. Denne artikkelen sier litt om hva som kan være problemet, og hvor ressurskrevende det kan være å reparere delen: https://www.tocn.no/2019/08/har-bilens-hovedskjerm-mcu-tatt-kvelden/

Sagt på en annen måte: en defekt del er ikke noe annet enn en dyr bokstøtte. Kanskje stilig å se på, men jeg ville definitivt ikke spandert verken tid eller penger på å få den med meg hjem. Det du derimot skal være ops på, er at en såvidt dyr jobb som dette bør ha en skriftlig garanti, hos Mølller snakker vi om tre år for tilsvarende arbeider. Da bør ikke Tesla være dårligere!

Antall visninger