Revisjonshistorikk [tilbake]

Om denne elbilen gjør nytta gjennom to EU-kontroller uten store utgifter kommer du sånn passe bra ut. Elbiler har som kjent lav årsavgift, dog løper forsikringen om du har skilter på når du er i utlandet. Dog er det en ting som er spesielt med NisseLeif: mange biler er bruktimportert, og har bla ikke varmepumpe. Det betyr at rekkevidden går dramatisk ned om du bruker bilen om vinteren. Jeg registerer også at bilen tilsynelatende er opplyst å ikke ha mangler....er dette dokumentert gjennom tilstandsrapport fra en uavhengig tredjepart? F.ex to sett utslitte dekk koster deg fort vekk en 10.000 lapp ekstra. Enn gjenværende batterikapasitet? Er dette dokumentert på noe vis? Bremseskiver kan også være et problem på elbiler....her snakker vi både rust, men også slitasje.

mhp ladestasjon kan du lade en elbil hjemme på to måter: via en ladestasjon eller ved å plugge en ledning rett i en forskriftsmessig kontakt. Det siste går tregt, og har spesifikke krav, men det er noen tusenlapper rimeligere enn å kjøpe en ladestasjon. Mhp ladestasjon koster det fort vekk både 15 og 20.000 kroner, men husk at du uansett må ha en forskriftsmessig installasjon....dvs en innstallatør til å vurdere opplegget hjemme hos deg og gjøre jobben. Det finnes ingen snarveier her, å strekke ladeledningen ut gjennom vinduet fungerer en stund, men en vanlig vegg-kontakt er ikke demesjonert for kontiunerlig strømtrekk i den størrelsesorden vi snakker om her over tid!

Fargen på interiøret får du ikke gjort noe med innenfor forsvarlige kostnadsrammer. Med en rimelig bil som dette ville jeg ikke tenkt tanken engang. Dette er et fremkomstmiddel, bruk pengene på å holde resten av bilen sikrest mulig. Endelig: vær oppmerskom på at en eldre NisseLeif kan ha såvidt begrenset rekkevidde som 10 mil under ugunstige forhold. Bare nevner det: om du pendler 10 mil daglig for å komme til og fra jobb, og ikke kan lade på jobb, kan det bli spennnede :-)

Antall visninger