Revisjonshistorikk [tilbake]

Kjørelengda er sjelden det som dreper en god bil, her synes det å være snakk om en bil som har hatt en eller flere proffesjonelle eiere. Jeg vlle imldertid sjekket verkstedshistorikk grundig, og forsøkt å verifiere kjørelengden: til å være taxikjørt, er den ikke kjørt spesielt langt. En annen ting som er fornuftig å sjekke, er kvaliteten på lakkarbeidet. Her skal kvitteringene kunne gi informasjon om hvor mange arbeidstimer som er lagt ned. Ta med en bilkyndig venn! Med en pris på snaue 90' ligger bilen i et grenseland det man bør vurdere å spandere en NAF-test før kjøp. Ellers er jo bilen såpass billig at du har et netto verditap på under 50.000 om du så må hive den ved neste EU-kontroll. Holder den 2 EU-kontroller, kan du le hele veien til banken. Selger har sine ord i behold: dette er virkelig mye bil for pengene. Men vær nøkternt realist: ting KAN gå i støkker, og det koster å være kar....dette er meg bekjent en god bil på alle vis....men den er ikke av de billigste å reparere.

Når jeg ser på annonsen, er mange potensielle kostnader ivaretatt, og jeg tipper at du finner at både støtdempere, forstillingsdeler, bremsedeler er skiftet innenfor de siste 100.000 km om du sjekker historikken. Som sagt...grundig sjekk kan spare deg for overraskelser senere.