Revisjonshistorikk [tilbake]

Har du utvidet kasko....en sånn der motor og drivverk er dekket...er det en mulig løsning. Ellers er det vel problemfritt å legge frem bilens historikk og sende en skriftlig henvendelse til de som har gjort jobben og sitter med et presumptivt ansvar....kfr den generelle bestemmelsen om at skadevolder skal få en fair sjanse til å rette opp i slike feil. Slik jeg forstår det, står imdilertid bilen på et annet verksted enn de som gjorde den opprinnelige jobben. Når du sender historikk og et passe hyggelig brev, få med en kort erklæring fra verkstedet der bilen står også, og ta det derfra.

Og ja...det er helt rett...når stemplene har slått opp i ventilene er det dårlig karma. Om du ikke kommer i mål på den enkle måten, bør veien til å søke råd hos NAF eller annen interessorganisasjon der du forhåpentligvis er medlem være kort. Om det er noe poeng i å bruke advokat, avhenger av bilens alder, kjørelengde,, altså verdi....du skriver ikke hvor mange ganger du har bytta registerreim. Uavhengig av dette, en byttemotor trenger ikke koste allverden. Om du eksemplevis kan oppnå en splitting av regningen med det verkstedet som gjorde den opprinnelige jobben, kan det være mer lønnsomt enn en lang og tung prosess. Det springende punktet her er jo at reima tross alt har holdt 90'.....da vil det neste spørsmålet være om det er reima eller et strammehjul som har sagt takk for seg. Det tredje spørsmålet vil da være om dette strammehjulet ble bytta under den opprinnelige jobben, og i såfall....hvorfor ikke?

Siden du er uten bil og rimelig fortvilet, prøv å finn et kompromiss du kan leve med, det går erfaringsmessig rmye, mye raskere enn å bruke måneder og år på å få dekket inn "alt".

Antall visninger