Revisjonshistorikk [tilbake]

Som vanlig kloke ord fra Benny, sjekk, sjekk og sjekk er det som gjelder. Ikke minst kjøremønsteret har stor betydning for slitasjen: uavhengig av om det er en ex-taxi eller en langpendler-bil, langkjøring og lite daffing rundt i byen er en god ting. På samme måte er få eiere normalt sett positivt. Om det er forrige generasjon RAV4, er det ekstra god grunn til å prøve den grundig før kjøp. Det er en bil som har sine små svakheter, bla har de jeg har prøvd antispinn / ESP som ikke kan slås av. Legg til at antispinn / ESP ikke er blant de beste...du skal ikke bli overrasket om du kjører deg fast på flatmark om det kommer noen centimeter snø.

300.000 km er i seg selv ikke noe å hoppe i stolen over, jeg har kjørt praktisk talt alle mine biler rundt 4-500' før de har endt som spiker eller funnet nye, lykkelige eiere. Men vær klar over at det er mange faktorer som kan øke slitasjen på en bil. Prisen du betaler for bilen bør gjenspeile den teroretiske merslitasjnen denne bilen har i forhold til andre biler i markedet.