Revisjonshistorikk [tilbake]

Pkt 1. er å sjekke termostaten....blir motoren varm? Pkt 2...om du ikke har varme i det hele tatt...kan varmeapparatet eller en tilførselslange være fis tett. Det kan også være et problem med kraner/ventiler som skal åpne og slippe varmtvannet inn til varmeveksleren i varmeapparatet. Den enkle måten å begynne å feilsøke pkt 2 på er å sjekke temperaturen på hhv tur/returslangen til varmeappararet.. Sirkulerer det varmtvann i systemet...eller er det fis tett?

Du skriver ellers ikke om du har TDI eller bensin...en TDI har mindre spillvarme enn en benziner, typisk kan du kjøre både 2 og 3 mil før motoren er gjennomvarm. Og det er ved temperaturer mellom 0 og minus 10, er det kaldere hender det at nåla blir liggende et støkke ned...da er det frem med gammeldagse metoder som skjerming av radiatoren. Men nå på høsten....begynn med pkt 1.

Antall visninger