Revisjonshistorikk [tilbake]

Golf, her Golf 7, er en knakende god bil....må bare prøves og oppleves! En ting du bør være ops på, er at 1.6 TDI er i minste laget: kjøp heller 2.0 TDi om budsjettet tillater det. 2.0 TDI finnes i både euro 5 og euiro 6 versjon, gå for den siste...så slipper du det tullet som skal ha fulgt med de bilene som måtte "oppdateres" etter dieselgate. Golf 7 fås også med DSG automatkasse, for 2.0 TDI er det ikke så vktig med automat, du har så mye moment at det ikke blir stort giring likevel. For 1.6 TDI er det annerledes,, der er DSG etter min oppfatning en bør-ha ting.

Du får også Golf med 4WD, Golf 7 (etter 2012) har Haldex 5. Det gir deg nesten 100 kilo ekstra over bakakslingen og bedre kjøreegenskaper uansett føreforhold. Det mange ikke vet, er at Golf 7 også har forbedret sidekollisjonsbeskyttelse og økt sikkerhet generelt, med både passive og aktive sikkerhetsystemer. Mhp Toyota kan man si mye godt om Toyota Norge, men her kjøper du en godt brukt bil utenfor garanti. Toyota er ikke ufeilbarlig, derfor er det like viktig å sjekke en brukt Toyota grundig som en Golf....fersk tilstandsrapport er mandatory på en bil som er eldre enn 5 år. Mitt ankepunkt mot Toyota hybrid er at de oppleves noe sløve, jeg ville definitivt prøvd begge alternativer med forskjellig motorisering. Mhp diesel eller bensin ville jeg latt eget behov og kjøremønster avgjøre, om du velger diesel har du god totaløkonomi, men det er en fordel å beholde bilen en stund. Hva "de andre" vil ha eller ikke ha, har kun betydning for andrehåndsverdien, nå som nybilsalget har stabilisert seg skal vi ikke se bort fra at brukte dieselbiler vil holde seg greit i verdi fremover: vi bor tross alt i et land der mange kjører lenger enn langt til og fra jobb.