Revisjonshistorikk [tilbake]

Hmmm... Snodig greier.

Jeg tviler på at det er dieselfilteret. Trekker den falsk-luft der så stopper den helt mest sannsynlig. Jeg har mer tro på EGR-ventilen. Det var det første jeg tenkte på når jeg så spørsmålet ditt.

Det kan også være noen vacumslanger som lekker, så jeg ville tatt en titt på slike litt enkle ting aller først. Det kan også være dårlig kontakt på turtalls-sensoret eller temp. sensorer.

Jeg vet også at det har vært noe feil på topplokket på mange VW / Audi med 2.0 TDI, men da fusker de ved pådrag og gjerne ved ca 2500 o/min. Så jeg håper / regner mas at det ikke er det som er feil på din bil.

På mange biler har det vært feil med clutch svinghjul også, men da oppleves det mer som risting i bilen.

Feilen kan absolutt ha en sammenheng med jobben som ble gjort, men det behøver ikke å ha det. Det bør uansett sjekkes opp. Det er neppe noen store eller alvorlige feil, tror jeg.

Ønsker deg lykke til!

Antall visninger