Revisjonshistorikk [tilbake]

Hei Steinar – og takk for et godt og gjennomarbeidet innlegg. Jeg er langt på vei enig med deg.

Jeg har også lagd flere artikler om vedlikeholdslading og lav kjørelengde. Jeg kommer nok til å fortsette med det.

Men så er det noe med erfaring og praksis her. Jeg har selv en gammel bil som går lite – ca.1000 km i året – og mye småkjøring. Den har et gammelt batteri som holder stand. Selv med minimalt med lading underveis.

Akkurat nå kjører jeg en gammel Peugeot 407 diesel som skal vrakes. Lånt av en kompis, nærmest som et eksperiment for å se hvor dårlig en bil kan bli...

Der frøys batteriet i vinter. Det var «bånn-tæla» som vi sier på Lillehammer. Vi ladet noen timer når det tinte og siden har den bare startet og startet selv om batteriet buler og virkelig ikke ser bra ut.

Det viktigste, i saken du henviser til, er jo at Møller (jo, jeg sjekket med dem...) selv sier at dette skulle vært garanti.

Jeg har selv mange år bak meg på bilverksted og vet at startbatterier ofte var unntatt garantibestemmelsene – nettopp på grunn av det du påpeker om lav kjørelengde og ikke noe lading. Hvilket jeg også forsøker å belyse i saken.

En fin helg ønskes!

Antall visninger