1 | opprinnelige versjon |
Hei. Slik du beskriver saken, må jeg si at du har vært tålmodig. Selger har hatt muligheter for å rette feilen flere ganger. Her bør det nå etter forbrukerkjøpsloven ligge an til heving av kjøpet, eventuelt omlevering. Feilen synes opplagt å være av en slik karakter at selger har det fulle ansvar etter garanti og lovverk. Det er en mangel hvor selger har ansvar for feilen og har hatt sjanse til å rette. Om ikke det hele går i orden, kan du klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no hvor du også finner mer informasjon og klageskjema. Dette finner du også på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.
2 | No.2 Revision |
Hei. Slik du beskriver saken, må jeg si at du har vært tålmodig. Selger har hatt muligheter for å rette feilen flere ganger. Her bør det nå etter forbrukerkjøpsloven ligge an til heving av kjøpet, eventuelt omlevering. Feilen synes opplagt å være av en slik karakter at selger har det fulle ansvar etter garanti og lovverk. Det er en mangel hvor selger har ansvar for feilen og har hatt sjanse til å rette. Om ikke det hele går i orden, kan du klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no hvor du også finner mer informasjon og klageskjema. Dette finner du også på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.
3 | No.3 Revision |
Hei. Slik du beskriver saken, må jeg si at du har vært tålmodig. Selger har hatt muligheter for å rette feilen flere ganger. Her bør det nå etter forbrukerkjøpsloven ligge an til heving av kjøpet, eventuelt omlevering. Feilen synes opplagt å være av en slik karakter at selger har det fulle ansvar etter garanti og lovverk. Det er en mangel hvor selger har ansvar for feilen og har hatt sjanse til å rette. Om ikke det hele går i orden, kan du klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no hvor du også finner mer informasjon og klageskjema. Dette finner du også på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.