Revisjonshistorikk [tilbake]

Kameraten som lånte bilen, har antagelig en form for kvittering? Hvis ikke, bør bensinstasjonen der han fyllte kunne bidra...dato og mest mulig eksakt tid....kortnummer mv...kan hjelpe til å spore opp dette. Jeg tenker også at han neppe har "tappet tanken" sjæl....det er LITT mer omstendelig enn å hive en sugeslange nedi og håpe at man får ut alt. Dersom han har oppdaget dette på bensinstasjonen, må jo et redningselskap ha vært inne i bildet...eller har denne ikke-så-gode-kameraten vært så smart at han har kjørt hjem til egen garasje og brukt en tappeslange....? Skiftet han da samtidig drivstoff-filter...hva i alle dager har han egentlig bedrevet? Som du skjønner...mange punkt som bør avklares, det er en hel kjede av mulige punkter som bør være dokumenterbare her.

Det fremstår også som underlig at verkstedet ikke fant spor av bensin...når bilen stoppet. Hva har egentlig skjedd...totalhavari i dieselpumpa eller innsprøytingen...? Metallspon i drivstofftanken er vel strengt tatt ikke årsaken....men det kan jo være interessant hvordan dette har kommet dit..

Når du har nøstet opp mest mulig omkring omstendighetene, bør du også ha funnet frem adekvat dokumentasjon. Dette inkluderer full kontaktinformasjon til kameraten som feilfyllte og er presumptivt ansvarlig for skadene som har oppstått. Dette sender du som tilleggsdokumentasjon og en formell klage til eget selskap...og ber dem om å se på saken på ny. Her burde man forøvrig ha bedt om ytterligere dokumetnasjon på eget initativ...du melder jo ikke dette for moro skyld....og skaden oppstår ikke av seg selv. Her burde versktedet også kunne bidra...å "lukte" etter bensin er ikke nok!

Uavhengig av dette, om man sier nei, har selskapene dels egne klageorganer, dels har du forsikringsklagenemda. Uansett kreves det dokumentasjon...alt du overhode kan grave frem. Får du medhold i klagmendma....det heter vel forøvrig "finansklagenemda" eller noe sånt nå....pleier selskapene å ta det til følge...lykke til!

Antall visninger