Revisjonshistorikk [tilbake]

Du har med stor sannsynlighet gjort et godt valg i forhold til kjøremønster og prioriteringen der lavt forbruk står i fokus. !,6 TDI holder helt fint til norske fartsgrenser og kjøring med som det du beskriver: en person i bilen til og fra jobb. 2.0 TDI bruker rett nok ubetydelig mer, og fungerer bedre på det være seg motorveier i utlandet eller kjøring med litt vekt i bilen eller slep, men når nivået for fartsbøter i Norge er som det er, kan man vel nesten si at det er en stor fordel å ha begrenset motorisering :-)

For ditt kjøremønster vil kombinasjonen DSG og adaptiv cruisekontroll også være en vinner, det sparer både drivstoff og stress, spesielt om du har litt trafikk langs arbeidsveien. Noe må-ha er det selvfølgelig ikke, men om du ikke har krøssa for dette denne gang, vet du hva du bør vurdere å prøve neste gang. Vær ellers nøye med oljeskift / filterbytte, har konsekvent gjort dette ved 15 hhv 20.000 km på mine TDI opp gjennom åra, det har med sikkerhet vært lønnsomt, selv om jeg som deg har kjørt mye langkjøring og ifølge "dagens" serviceprogram visstnok kan kjøre over 30.000 mellom hvert oljeskift. Det er så enkelt som en gammel mekanikervenn sa engang: eneste veien ut fra motoren for sot og dritt som samler seg i olja...er gjennom tappepluggen. Lykke til med ny Skoda, har vært på fabrikken, du har fått deg en virkelig kvalitetsbil!

Antall visninger