Revisjonshistorikk [tilbake]

Nei, det skal ikke være sånn.....selv om man nok kan ha en viss forståelse for at bilens software i stor grad nok oppdateres i en batch....man skal ikke implementere nye feil ved en oppgradering. Dessverre er det ikke første gang det være seg Volvo Norge eller et merkeverskted oppviser uheldig kundeoppfølging. I ditt sted ville jeg tatt kontakt med en kompetent Volvo-forhandler i Sverige, og fremlagt problemet. Du har tross alt en garanti som gjelder i hele Europa...normalt sett er det ikke et problem å få adekvat oppfølging i andre land. Vær klar over at Volvo med stor sannsynlighet følger samme rutiner som alle andre seriøse laverandører: ved softwareoppgradering sender man ut en teknisk bulletin. En seriøs forhandler i Sverige vil raskt kunne hjelpe deg med å finne ut hvilken revisjon av softwaren som er lagt inn i akkurat din bil....dette skal fremgå av verkstedshistorikken....og kunne sjekke opp mot disse bulletinene hvorvidt ditt problem er en feil som kan ha sammenheng med en oppgradering...her kan vi vel nesten si "nedgradering". Dette er så alvorlig at det bør finnes en løsning. Du kan avklare mye på mail og telefon, ellers ville jeg ikke nølt med å tatt turen over for å løse problemet. Tar du en service samtidig, skal du ikke se bort fra at du sparer inn hele turen. Takker ellers for interessante opplysninger som tilsier at Volvo-eiere skal være ekstra oppmerksomme ved "oppgraderinger" !