Revisjonshistorikk [tilbake]

LR Disco eller tilsvarende biler...altså biler som var dyre som nye, med mye komplisert leamikk og dyre deler, kan innebære personlig ruin og kald skulder i heimen. Anbefales definitivt ikke. I ditt sted ville ejg sett på en mer folkelig bil, fortrinnsvis en stasjonsvogn fremfor "SUV". Store stasjonsvogner er gjennomgående lettere enn SUV, det gir vesentlig lavere drivstoffkostnader, langt lavere vedlikeholdskostnader. Både Ford Mondeo og VW Passat er gode alternativer, Skoda Superb likeså. Alle er "greie" biler, med lett tilgang til rimelige deler. Det får du IKKE med Honda CRV, og spesielt bensinvariantene av CRV er mildt sagt tørste. En annen ting er at Honda ikke er på høyde med de førstnevne verken når det gjelder kjøreegenskaper, opplevd komfort eller vinteregenskaper. Jeg er svært fornøyd med VAG og diesel, nettopp fordi totaløkonomien er svært god. Passat er det jo så mange av at prisen er preget av det, du får VELDIG mye Passat for en rimelig penge...også med 4WD.

Audi A6 er en outsider, spennende og gode biler, men multilink forstilling og dårlige motorer, spesielt på de første V-6'erne, kan gi grå hår i hue om du ikke er glad i å skru sjæl. Luftfjøring er også nei-nei. En vanlig, god A-6 Quattro fra 2005 og oppover derimot...er et godt utgangspunkt. Vær imildertid klar over at 1,9 TDI er noe i minste laget for en så tung bil...og OLJESKIFT til intervallene er kritisk! Min subjektive oppfatning er at Passat er et mer fornuftig valg for et vanlig familiebudsjett.

Et NB: vær ops på rust...om du får deg en grei bil...kjør den rett på understellsbehandling.

Mhp RAV4 er det en møkkabil, verken firehjulstrekk eller ESP er i nærheten av å være brukbar. I tillegg er den designet for å kjøres av dverger, du sitter ikke godt og trygt i en RAV om du er i "normalstørrelse".

Mitsibushi Outlander er forsåvidt en grei bil, som kan fås til latterlig lave priser, spesielt bensinversjonene, men det er jo en grunn til det siste da...de er tørste. Deleprisene kan også få håret til å reise seg.