Revisjonshistorikk [tilbake]

Det springende punktet her kan meget vel være hva som står med små bokstaver i leasing-avtalen. I ditt sted ville jeg satt meg ned og lest nøye gjennom avtalen...også det med liten skrift...og tatt en alvorlig samtale med kontaktpersonen hos Møller. Fra et subjektivt ståsted er jeg enig med deg, gitt at bilen ikke ga melding om service i kjørecomputeren før du leverte den inn, er det pr defisjon ikke ditt ansvar å dekke verken "klargjøring" eller "service" det være seg før overgangen til neste kunde...eller for neste kunde.

Rett nok sier "ekspertene" at leasing er "lønnsomt". Det de ikke sier så mye om, er at det lønner seg aller mest for bilfirmaet. Man sikrer seg på alle bauger og kanter med avtaler som har gitt mange kunder opptil flere ubehagelige overraskelser i ettertid. Trist, men sant. Ellers kan vi jo håpe Brooms KNA-advokat gir deg et utførlig svar, det er ikke umulig at han kjenner Møllers leasingkontrakter fra før.