Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann. Kjedelig historie dette. En historie som nok en gang bekrefter det vi vet; nemlig at det er dyrt å ha bilen på verksted. Svært dyrt.

Det at det kan komme på tilleggskostnader på en allerede dyr service er kjedelig, men ikke uvanlig. At en bolt knekker skjer. Særlig på biler som har fått noen år på baken. Noen ganger er det noe skikkelig dritt, for å si det rett ut. Det kan være svært vanskelig å få ut den delen som sitter igjen uten å ødelegge noe mer.

Alternativet er ofte å bytte hele delen. Noe som ofte kan være kostbart. I ditt tilfelle valgte verkstedet annerledes. Sikkert ikke uten grunn.

Selvfølgelig blir det da forsinkelser og merkostnader. Her er glippen: Verkstedet burde forklart deg dette bedre / nøyere. Og i alle fall gitt en slags uforpliktende prisantyding. Slik at du hadde hatt en liten formening om merkostnaden her.

At bolten knekker er ikke verkstedet skyld. De forsøker tross alt bare å reparere bilen din og "shit happens". For å sette det hele på spissen; at du har en bil med dårlig bolt er ditt ansvar, ikke verkstedets – og dermed din kostnad.

Jeg er klar over at det kanskje ikke var det du ville høre, men det er slik jeg tolker det. Så er du jo selvfølgelig i din fulle rett til å være uenig med meg. Det er selvfølgelig bra at du fikk rabatt som "plaster på såret" for at verkstedet hadde informert deg dårlig på forhånd.

Lykke til videre med bilen - forhåpentlig med rett ratt nå!

Antall visninger