Revisjonshistorikk [tilbake]

Merker meg at det er snakk om en motor med 180 hk ja...kollegaen som fikk mange kosekvelder i garasjen med å skifte kamaksler, hadde en 150 hk. Om denne motoren virkelig er vesentlig bedre, finner du kjapt ut via Audi-klubben, der er det mange som har funnet opp kruttet flere ganger :-) Av de to bilene merker jeg meg at den svarte er opprinnelig er solgt i Rogaland...et fylke med mye veisalt og gratis salt fra sjøen i tillegg. Også en Audi har deler som kan ruste i understellet. Ser også at den svarte har ny registerreim og dynamo. Det er et pluss, dog ville jeg foretrukket en tilstandsrapport. Bil nummer to...med skiboks etc...gir et solid iinntrykk, om bare halvparten av teksten stemmer er det god sort. Dog ville jeg forholdt meg til NAF-sjekken når den foreligger...det er en klar fordel med en bil som dette. At selgeren åpenbart tar dette med dokumentasjon nøye, er et kjempepluss. Ellers er jo 100.000 en grei pris for en stor og sikker familiebil, om du ellers har økonomi til å håndtere et normalt vedlikeholdsbudsjett og bilen gjør nytta i si 5 år fremover, har du et helt greit bilhold. Kjøpte selv en Passat B5 TDI med samme kjørelengde når den var et par år gammel, den rulla 300' til og hadde vel holdt ennå om det ikke hadde vært for den berømte i....n bak svingen. Dog er både en Passat B5 med 1,9 TDI...og en konvensjonell A6 for dne sakens skyld...en vesentlig enklere bil å eie over lang tid enn en Allroad. Om jeg skulle gått for en allroad-versjon, ville jeg definitivt spurt meg for mhp motoren og luftfjæringen. Ikke minst luftfjæringen, det er kompleks leamikk som kan gi grå hår. Det positive er at dette er et forhold som synes kontrollert på den ene bilen...attpå til av et merkeverksted. Har i bakhue at en reparasjon med ny kompressor til disse greiene fort vekk koster 70.000 spenn. Derav min preferanse for A6 uten luftfjæring :-)