Revisjonshistorikk [tilbake]

Benny har som vanlig flere gode poeng, men som nevnt, vær svært ops på dette med kamakslene. Nyere Audi skal ha løst dette problemet...de årgangene du tenker på, har altså en lei tendens til å ende med en spennende lyd i topplokket...hos Audi snakker du fort om 70.000+. Om du bestiller deler direkte fra Tyskland, og gjør jobben sjæl, eventuelt har en god venn eller kjenner innehaveren av et hyggelig tredjepartsverksted som ikke flår deg om du har med delene sjæl...snakker vi om 10-12000 kroner.

Det er altså ikke verdens undergang, når kamasklene først er skiftet, holder de 2-300.000 km til Ellers har A6 mulitilink forstilling, den kan være spennende, om den ikke passer på ryker først de bærearmene som belastes mest, deretter følger hele røkla. Moralen...pass godt på bilen, da er den trofast mot deg :-)

Luftfjøring koster også litt å reparere, mener Allroad hadde det langt, langt tilbake. I ditt sted ville jeg utvidet utvalget til også å omfatte "vanlige" A6, dette er gjennomgående velutstyrte biler, og om du ikke har behov for den marginale ekstra bakkeklaringen du får med en allroad, er en vanlig Quatro like bra, om ikke bedre. Det finnes bla en del varevogner i markedet, om baksete ikke allerede er satt inn, er det kurrant å gjøre det uten ekstra avgift. Men biltisynet skal selvfølgelig inn i bildet...ikke dropp den biten...

Diesel eller bensin er en smaksak, TDI har et veldig mye lavere forbruk og oppleves som virkelig sterk. Jeg ville ikke hatt mer angst for en TDI enn en bensinmotor, men som Benny sier, vær ops...betal gjerne mer for en bil der kamakslene er skiftet...vær forøvrig kritisk til biler med mistenkelig lav kjørelengde, ingen kjøper en bil som dette for å la den stå i garasjen. Sjekk versktedshistorikk, sjekk med servicehefte, EU-kontroll osv...om du har mistanke om kilometerjuks...finn en annen bil.

Avlsutningsvis: mhp sikkerhet: A6 er defnitivt en svært sikker bil. Har selv hatt en kollisjon av verste solrt med en Passat, som du vet er Passat en svært lik fetter, at jeg sitter her kan jeg takke VAG for. A6 er tyngre...bygget som et pengeskap. Skal du ha en eldre bil, er dette blant de beste mhp sikkerhet.