1 | opprinnelige versjon |
Det er korrekt at du har vært uheldig, normalt sett holder servopumpa på VAG sine biler lenger enn resten av bilen. Hvorvidt det er en svakhet med Polo, tviler jeg på, Polo går til topps i alle bruktbilundersøkelser jeg har sett. I ditt sted ville jeg nok sjekket med et redjeparsverksted og fått en pris der også.. Men nå har du jo skifta servopumpa, og kjenner jeg Poloen din rett, holder den et par hundre tusen til før neste Uberrashung.
Hva vinter og EPS og servohavari angår, er det ikke spesielt mye verre enn å oppleve dette om sommeren. Husker ikke i farta om det er noe problem å kjøre med defekt servopumpa på Polo, det avhenger bla av om reima driver flere ting....en gyllen regel når ting går i støkker, er å sjekke om det drar med seg mer. Om man er nogenlunde sikker, kjører man FORSIKTIG videre...hjem eller til verksted. Og er man usikker, foretar man en nødreparasjon, eller ringer etter hjælp. Verre er det ikke, har selv vært usikker mange, mange ganger, andre ganger har bilen vært så gammel at jeg har tatt det noe lettere :-)
MØLLER OG GARANTI er dessverre ikke som før, det synes å være noe som går i bilbransjen for tiden. Gutta med blå russelue herjer overalt, fornøyde kunder har plutselig fått pri nummer 10 på lista, de 9 første punktene er omtrent like, og sier: tjene penger, tjene penger...tjene penger. Sånn er det bare, men det er andre som er MYE kjipere enn Møller. Som du nok forstår, har kjørt VW noen år, og ja, har hatt et par opplevelser som minner om det du har hatt....men det ligger noen år tilbake i tid, fikk en helt fantasisk service på en dengang 8-9 år gammel bil. Om det kan være en trøst, du har sannsynligvis tre års garanti på den nye servopumpa. Du får heller tenke som så, at om du har bilen i si 5 år til, gjerne 10 år, er 20.000 en dråpe i havet om du dividerer det ut på antall år. Verditapet på en ny bil er mer enn det doble bare du kjører ut døra i butikken :-)