Revisjonshistorikk [tilbake]

En bil er verdt det den mest interesserte kjøperen vil betale for den, og 40.000 for en Touran TDI fra 2004, gitt at bilen ellers er velholdt og i en slik stand at den holder et par EU-kontroller uten ekstraordinære utgifter, er ingen upris. Er du i tvil om bilens stand, spander en tilstandsrapport evnt en NAF-kontroll.

Forøvrig er ikke 242.000 km noe problem for en VAG TDI. Har selv kjørt flere VAG D / TDI 400.000+ før stålmark og / eller idioter som ikke vet hvilken side av veien de skal kjøre på, ødela moroa. Tiguan er en grei bil, både å jobbe med og få deler til. Tredjepartsverksted og deler fra bildeler.no gir deg et greit og rimelig bildhold. Diselforbruket er så lavt at du ler hele veien til kassa på bensinstasjonen.

At ting kan gå i stykker - ja - men er bilen fri for rust, kan du ha ha glede av den i mange år. Altså...sjekk for rust...VAG behandler bånnplata bra...men ettermonterer hjuloppheng og alt annet...dette er kun lakkert. Og ruster....Sjekk ellers at oljeskiftintervallene er overholdt...disse bilene setter pris på oljskift / filterbytte si hver 15.000 km....og registerreimskifte er (som vanlig) en av de tingene som bør være gjort....Ellers vet du jo hva du har....en V70 i god stand kan holde flere hundre tusen til, husk at du kan kjøpe mye bensin for hva det koster deg å bytte bil :-)