Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann. Ved eventuell tuning MÅ hele bilen være i god stand. Hjuloppheng, bremser og forstilling. Samt motoren så klart.

Duer selv inne på det ømmeste punktet her; nemlig automat girkassa. Den vil neppe sette veldig stor pris på det økte momentet. Ett kostbart havari kan fort bli følgen her og er langt vanligere enn hva folk flest er klar over. Jeg har snakket med noen som overhaler automatkasser her og de var ganske klare i sin tale. Samtidig som de "happy" med å ha så mye å gjøre...

Men om man okke bruker hele gasspedalen hele tiden og kjører med innsiden av hodet er vel sjansen for at det går bra ganske stor, tror jeg.

Jeg har selv erfaring med chippet bil, men hadde da manuelt gir. En Audi A3 som 2-liter TDI som var chippet fra 140 til 185 hk. Den gikk som ett skudd og brukte mindre diesel enn originalt. Men den ble rett og slett litt slaskete i drivverket etter bare kjørte 50.000 km. (Den ble chippet som nesten helt ny) Jeg skal ikke fraråde deg å gjøre dette, men det er veldig viktig at du er klar over risikoen her, som kan bli dyr. Volvos automatkasser er jo heller ikke de aller beste i utgangspunktet.

Jeg må jo også minne om at dette heller ikke er lovelig uten at du betaler ekstra hk-avgifter til staten for den økte effekten om bilen din er nyere enn 10 år.

Antall visninger