Revisjonshistorikk [tilbake]

Audi A6 er jo dyr som ny...dels pga særnorske avgifter....dels pga en mildt sagt grådig kalklyle fra importørens side alt som har med ekstrautsyr å gjøre..og den lista er ganske lang på biler som er ribba i utgangspiunktet. Ekstrautstyr, uansett hvor dyrt dette måtte være på en ny bil, gjenspeiles ikke nødvendigvis i bruktprisen i samme grad....selv ikke på en Audi. At A6 nok også har fått et frynset rykte pga gamle synder med kamaksler og luftfjøæing som koster et halvt nasjonalbudsjett å reparere, spiller nok også inn...i tillegg er deler som leveres i esker som det står "Audi" på langt dyrere enn esken det står "VW" eller "Skåda" på....selv om det er samme delene...

Nevnte kamaksler skal visstnok koste omtrent 60.000 mindre inkl frakt fra Tyskland...sier ikke mer...liten tvil om at "noen" skor seg i "høyskostlandet" Norge...

Når det er sagt, nyere A6 er langt bedre enn tidligere. Men Audi-forhandlerne har jo fine bygg da...noen må jo betale for det. Om du skal handle en eldre audi, og har aversjon mot potensielle store versktedsregninge, bør du enten være en god mekaniker og ha en grei garasje å stå i, eller ha en frobindelse med et godt tredjepartsverksted - altså et autoristert verkste med en dyktig mekaniker som ikke får angst av å reparere biler med ringer og stjerner :-) Deler kjøper du samme sted eller fra Liertoppen, eventuelt direkte fra Tyskland...delekataogoene ligger på nett...

Og stort vereitap er jo en klar fordel når du handler brukt :-)

Antall visninger