Revisjonshistorikk [tilbake]

Om jeg forstår din fremstilling rett, har din kjære gått på en sternesmell ved å kjøpe en bruktbil som ikke er i den stand som hun bør kunne forvente. Uavhengig av om bilen er kjøpt av forhandler eller privat, et så graverende forhold soom at serviceintervallet er overskredet hele tre ganger, er ikke noe kjøper kan gjøres ansvarlig for. Heller ikke kan man forvente at kjøper - som her er et vanlig kvinnemenneske med begrenset fagkunnskap - skal kunne vite at bilen blir levert praktisk talt tom for kjørelvæske. Hvor forbrukerrådet er hen her, må man jo undres over - her ville jeg søkt råd hos NAF og tatt saken derfra. Be eventuelt om å få oppgitt din lokale NAF-advokat og søk råd der - mange advokater gir en halvtimes gratis rettsråd. Ditt forslag til løsning av saken fremstår uansett som et fornuftig kompromiss, ikke misnt for selger, som de facto har underslått flere alvorlige mangler.

Et spørsmål som uvegerlig melder seg, er jo hvorvidt selger virkelig har prestert å kjøre bilen ærmest tom for vann over lengre tid, eller om det har vært en annen, underliggende årsak til at vannet plutselig forsvant - eksemplevis en defekt toppakning og/elle vannpumpe. Uansett, det finnes ingen rimelig grunn til at selger ikke har kjent til dette..........22

Antall visninger