1 | opprinnelige versjon |
NAF-medlem? I såfall ville jeg tatt en telefon til NAF snarest. Min subjektive oppfatning er at dette ikke skal skje. Uavhengig av om årsaken er en svakhet i kamkjedet, eller om det skyldes feil på en automatisk strammemekanisme, eventuelt at serviceprosedyrene ikke er fulgt. Det ville ikke være første gang......har ved jevne mellomrom hørt setningen" tror du vi har tid til å gjøre det da?" hos unevnelige merkeverksteder....for kritiske servicepunkter som kunden visserlig betaler for. Uansett, en bil med kun 71.000 km kjørt er bare "nye" bilen, Her bør både verkstedet og importøren utvise stor velvilje, og ta hele eller en betydelig del av regningen. Bare ved å gi avkall på fortjeneste på deler og arbeid vil regningen bli betdelig redusert - sånt som dette går bare ikke an! Og setter man seg på bakbeina.....reparerer bilen i Sverige eller på annet vis....det går ennå an å overhale motorer om man finner rette person til å gjøre jobben....og ta vare på delene og ta oppgjøret med verkstedet og Subaru i ettertid. Da kan du ta tiden til hjelp, og ta skritt for skritt via det være seg NAF, forbrukkerrådet eller aviser og sosiale medier om så skulle være. Det du opplever, minner jo VELDIG om det mange kunder hos Volvo Norge har opplevd opp gjennom årene....spesielt dengang Volvo forhandlet merker som Renault og Landrover.