Revisjonshistorikk [tilbake]

Flushing av en automatgasse går rett og slett ut på et "komplett" oljeskift. Vanligvis skiftes olja i girkassa ved å tappe ut med bånnpluggen, da er det fremdeles mye olje igjen. Derved får man bare skiftet ut LITT......Forøvrig er det jo noe speiselt med Jaguar da.......og det er såvidt vites sagt at enkelte barnesykdommer med XF skal være kurert opp gjennom årene. Det som er greit å ha i bakhodet, er et verdifall som kan sammenlignes med en murstein, her har jo første eier tatt "brodden" av dette, men når du engang skal selge bilen igjen, vil den være tung å selge. Det er også en fordel å være psykisk forberedt på at deler og arbeidskostnader kan være i "premium" klasse, og bla et svært så avansert hjuloppheng er definitivt ikke noe som holder i all evighet. Om du ikke er god til å skru selv...bør du også ha en klar formening om hvor du finner et verksted som tør å gi seg i kast med en Jaguar :-) Ellers bør du sjekke historikken grundig, og gjerne vurdere en tilstandsrapport fra et verksted. eller NAF. Det koster litt, men dette er en såvidt spesiell bil at det er fornuftig å gardere seg som best man kan.