Revisjonshistorikk [tilbake]

En bil med kun 165' kjørte kilometer er ikke engang innkjørt. Uavhengig av dette, en topp-pakning kan ryke, en vanlig måte å blåse en slik pakning på er å belaste bilen hardt med f.ex tungt slep, og slå av tenninga umiddelbart etter at du stopper - dvs stoppe kjøevannsirkulasjonsirkulasjonen mens motorblokka og topplokket ennå nærmest gløder etter belastningen. Nå har jo Toyoya hatt problemer med sine dieselmotorer...i ditt sted ville jeg sjekket saken nærmere med et annet verksted, gjerne Toyota Norge. En slik feil merker du jo normalt sett godt...og du ser det på olja...dvs peilepinnen.. Å skifte topp-pakning er normalt sett en grei jobb, det springende punktet er om din motor f.ex er fra de produksjonsseriene som har hatt svakheter. For min del har vi akkumulerete erfaringer fra bla 1,5 mill kilometer med VAG diesel, uten noensinne å ha blåst en slik pakning. Jeg har kjørt mine biler til 4-500.000.....både med og uten tunge slep.....det sier vel sitt :-) ? Ikke et vondt ord om Toyota, men man skal ha hatt et problem med en eller flere produksjonserier av D4D motorene.

Antall visninger