Revisjonshistorikk [tilbake]

V-6 fra rundt 2000-tallet og VAG skal visstnok være spennende :-) Kamakslene er en kjent svakhet i flere av motorene, bensinmotoren skal være bedre, men ta en sjekk med en Audi-klubb eller lignende på nett. Det er jo først og fremst Audi som har vært levert med disse motorene i Norge. Hos VAG koster kamakslene blod, om du får deler fra Tyskland er det 10-15.000 i deler og noen kvelder i garasjen, vel og merke om du kan skru litt sjæl, og har verkstedhåndbok og rett verktøy. Den bilen du har sett på, fremstår uansett som interessant, be om å få verkstedshistorikken tilsendt, da ser du raskt om kjørelengda er reell, og prøvekjør. Med denne prisen er det jo forsåvidt greit nok,om du kan ha glede av den i to år uten utgifter blir det et greit bilhold uansett. En ting å være ops på: disse bilene har multilink fostilling, dvs en drøss med bærearmer som må passes på. Med V-6 er bilen også tyngre i fronten....Det var det tekniske...subjektivt sett ville jeg nok også spandert å prøvekjøre 1,9 TDI, den finnes også med 4WD, mange gode eksemplarer, går som en kule, svært lavt forbruk osv, men se opp for forstiloingsfeil og rust, ikke i bunnnplata, men på alle lakkerte deler som er montert i ettertid: dvs hjuloppheng mv, samt forskjermene. En pekefinger til slutt: kjøp ALDRI en bil uten verkstedshisotrikk eller annen bekreftet kjørelengde - det tar mindre enn et millisekund å sette speedometeret til det du måtte ønske på disse bilene.

Antall visninger