Revisjonshistorikk [tilbake]

Jeg og slekta har kjørt VAG TDI gjennom snart 1,5 mill km...opp til 70.000 km i året, Det er ikke tvil om at diesel gir mer komfort, spesielt ved langkjøring, eksstremt mye bedre totaløkonomi, og ikke misnt, mer anvendbar kraft gjennom et bredt turtallsregister. Med bensninmotor skvetter forbruket til værs før du får sagt kake, både kald motor, bykjøring, litt gasspådrag og ørten andre faktorer gir deg et forbruk som ikke ligner grisen .- spesielt på eldre bensninmotorer. En TDI kan du kjøre på lave 0,4 uten problem, har selv kjørt 1,6 TDi fra 1991 på 0,34 på langkjøring. 1,9 TDI har kjeg kjørt på et snittforbruk rundt 0,45 året igjennom - med mitt kjøremønster. Du skal gjøre mye gærnt for å komme over halvvliteren...mens en småsinna bensinmotor lett skvetter opp i literen. MEd dagens drivstoffpriser gir det fort en sjokkartet opplevelse. Ellers ville jeg kanskje tenkt på VW Bora eller Jetta i denne prisklassen....også det er greie biler. Se ellers opp for registerreimskifte...med strammehjul...og at det er foretatt oljeskift til fastsatte intervaller....helst oftere. med filterbytte. Husiker ikke i farta hvilke A4 som har mulitlink-forstillinga, om du titter inn under forskjermen og ser en drøss ledd, er det multilink....da bør du kjøpe en bil med en tilstandskontroll, evntentuelt få en mekaniker til å sjekke forstillinga spesielt. Fungerer veldig bra, men må passes litt på - om du skifter det ene leddet som går først...lever de andre lenge :-) Ellers ville jeg ikke vært redd for å kjøpe en Audi TDI med 4-500.000 km kjørt, det er gode biler.

Antall visninger