1 | opprinnelige versjon |
Heisann!
Kjedelig sak dette.
Jeg tror kanskje at dette skyldes partikkelfilteret. Det er nemlig slik at disse bilene får litt ekstra drivstoff for å brenne rent partikkelfilteret. På biler som går mye småkjøring, kø, i kulde (det er jo kaldt på Lillehammer) og med mye star6t og stopp, så får man allikevel ikke opp temperaturens tilstrekkelig til at filteret brennes rent.
For å gjøre en lang historie kort - det ekstra drivstoffet havner etter hvert i bunnpanna og oljenivået stiger.
Jeg vil derfor anbefale deg å skifte olje. Verre er det neppe. Diesel i motorolje reduserer jo smøregenskapene som du sikkert vet.
Følg så litt nøye med på dette med oljenivået framover, men jeg tror det hele er udramatisk.
I alle fall så lenge Fyksen har testet dysene. Jeg regner med at de er like dyktige som de var i "gamle dager"...
Ønsker lykke til!