Revisjonshistorikk [tilbake]

Heisann!

Dette er en litt kjedelig sak, men det er dessverre ikke helt uvanlig.

Det første jeg tenker på her er tett partikkelfilter. Sjekk dette aller først om bilen din er utstyrt med det, da. Det neste er om turboen leverer nok trykk. Turbohavari er dessverre ikke helt uvanlig – og ganske dyrt.

Hvordan er bilen din chippet? Er det brukt en såkalt ”Powerboks” så er det første du må gjøre å fjerne denne. Det klarer du lett selv. Den sitter vanligvis som et slags adapter / mellomstykke mellom kontakten til styreenheten og selve styreenheten. Veldig ofte ligger feilen her.

Om du har en oppdatert software – som jeg mener er på foretrekke ved tuning – så ville jeg også fått satt tilbake originalen for å sjekke om bilen da går som den skal. Ofte så gjør den det.

Hvis ikke så er det uansett en fordel at den er i original-shape når man skal feilsøke videre. Da har man riktige / originale dat på verdiene noe som letter feilsøkingsjobben en god del.

En ”syk” bil som er trimmet går ofte dårligere enn en frisk originalbil, så ikke legg for mye vekt på dette. Husk også at importbiler som regel har 177 hk mot våre Norske ”avgifts-motorer” som har 163 hk.

Håper dette var noen tips du kan ta med deg på veien videre, og at du finner ut av problemet uten at det blir for dyrt.

Lykke til med fin bil og full effekt etter hvert!

Antall visninger